Nepřehlédněte!


Změny související s opravami budov
ČAK – ZDE

  • FOO
  • FOO
  • FOO

Konverze dokumentů

Vážené advokátky, vážení advokáti,
ke dni 23. srpna 2010 byl spuštěn ostrý provoz konverze dokumentů pro advokáty. Tomuto ostrému provozu předcházel provoz pilotní, ve kterém jsme se snažili odstranit všechny vady tak, aby pro Vás byl přístup do systému CzechPOINT@Office již bezproblémový. Doufáme, že na této stránce naleznete všechny potřebné informace. Současně Vás žádáme o zpětnou vazbu z Vaší strany - hlavně ve chvíli, kdy by nastaly nějaké problémy. Obracet se můžete na Martinu Kurzovou, odbor sekretariátu ČAK, tel.: 273 193 113, e-mail: kurzova@cak.cz.
 

Důležité upozornění: Od 9. 1. 2014 systém CzechPoint vyžaduje po přihlášení ztotožnění uživatelů.

Pozor! dne 7. ledna 2013 byla zjištěna technická závada při konverzi dokumentů – jak ji napravit

Pokud žádost budete zasílat elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem, zašlete ji na epodatelna@cak.cz, na jiných emailech Vaše žádost nemůže být přijata, nebo datovou schránkou.

S účinností od 1.7.2013 se mění režim plateb za poskytnutí přístupu k licenci pro provádění konverzí dokumentů tak, že se do ceny této služby bude započítávat i poskytovaná servisní podpora (maintenance), která je nedílnou součástí fakturace při koupi přístupu k licenci.
Dodavatelské ceny se mohou v jednotlivých kalendářních letech měnit, jejich výše bude shodná s poslední fakturací dodavatele v předchozím kalendářním roce. Tyto ceny budou vždy včas zveřejněny. Servisní podpora systému CzP na rok 2016 činí 235,- Kč bez DPH.


POSTUP pro kalendářní rok 2016:

1.  požádat ČAK o zprostředkování přístupu do systému CzechPoint
2.  připravit počítač, pořídit kvalifikovaný a komerční certifikát
3.

 zaplatit 1.150,- Kč (cena bez DPH)
 v hotovosti v pokladně ČAK, nebo bezhotovostně na základě vystavené faktury
(cena za přístup do CzP vč. servisní podpory pro rok 2016)

4.  převzít přístupové údaje od MV, zaslané datovou schránkou
5.  přihlásit se na https://www.czechpoint.cz/portaluzivatele/,
 zadat do systému certifikáty (postup v manuálu)
6.  pokračovat na https://www.czechpoint.cz,
 pokračovat dle manuálu
7.  provést ztotožnění uživatele Jednotného identitního prostoru CzechPoint
 (viz informace výše)


Co všechno potřebuji, než začnu konvertovat?
U ČAK podejte žádost o  zprostředkování přístupu do CzechPOINT@Office a dále věnujte pozornost vašemu hardwarovému a softwarovému vybavení osobního počítače. Potřebujete:
• standardní PC nebo notebook s operačním systémem (MS Windows viz ZDE),
• připojení k internetu (provozovatel doporučuje připojení s minimální rychlostí 128 kb/s)
• funkční scanner
• komerční a kvalifikovaný certifikát od certifikační autority akreditované v České republice (PostSignum http://www.postsignum.cz/, 1. certifikační autorita a.s. http://www.ica.cz/, eIdentity http://www.eidentity.cz/), které jsou případně i uloženy na bezpečném úložišti (čipová karta, token)
• Adobe Reader – software zdarma ke stažení na stránkách firmy Adobe, naleznete ho zde: http://get.adobe.com/reader/otherversions/ (zadejte operační systém a jazyk)
• 602XML Filler – software, který Vám umožní vyplňování tzv. inteligentních formulářů, které jsou též součástí řešení datových schránek a CzP. Stáhnout ho lze zdarma na stránkách firmy Software602 zde: http://www.602.cz/602xml_filler/download

 

Jak požádat o přístup k CzechPOINT@Office?
O zprostředkování přístupu do CzP požádáte Českou advokátní komoru. Je k tomu vyhrazen formulář, který naleznete v příloze pod tímto textem. Tuto agendu spravuje matrika ČAK, kam budete svoji žádost také směřovat (můžete využít všech komunikačních prostředků Komory – standardně zaslat poštou, se zaručeným elektronickým podpisem do e-podatelny ČAK či přes datovou schránku). Na základě této žádosti Vám bude vygenerována faktura na manipulační poplatek za zprostředkování přístupu do systému CzP vč. servisní podpory (maintenance).  Můžete samozřejmě vše vyřídit i osobně na Komoře (obdobný postup jako při vydávání knihy o prohlášeních o pravosti podpisu).

 

Co mám uvést do  fakturační adresy?
Ve fakturační adrese je nutno uvést  údaje subjektu, na který má být vystaven účetní doklad (faktura).
Jen nutno upozornit, že největší problémy jsou u vyplňování tohoto údaje u sdružení advokátů, kdy je tímto subjektem advokát, který má, na základě smlouvy, provádět ve  sdružení zúčtování.
Stejně tak u zaměstnaných advokátů musí být ve fakturační adrese uváděny údaje  zaměstnavatele advokáta.

 

Za jak dlouho mohu očekávat doručení přístupových údajů do systému CzP?
Ministerstvo vnitra doručí přístupové údaje do 6 týdnů od zaplacení poplatku, vzhledem k narůstajícímu počtu podaných žádostí.
Přístupové údaje zašle advokátovi do datové schránky.


Kde se naučím konvertovat, existuje příručka?
Ano, existuje uživatelská dokumentace ke konverzi dokumentů, naleznete ji v příloze pod tímto textem.

Dále existuje neomezený přístup do elektronického školícího prostředí EDU, které kopíruje produkční Czech POINT a umožňuje vyzkoušet si pracovní postupy.
Toto prostředí naleznete zde: https://cert.edu.czechpoint.cz/
Do školícího prostředí EDU mohou vstupovat všichni uživatelé, kteří mají zřízen účet do produkčního prostředí. Připojují se pomocí stejného uživatelského jména a hesla, které používají pro přihlášení k produkčnímu Czech POINTu.
Technickou podporu uživatelům EDU poskytuje helpdesk Czech POINT, tel. 222 13 13 13, e-mail: helpdesk@czechpoint.cz
 

V manuálech se objevuje "správní poplatek". Co to znamená pro advokáty?
Vyjádření k odměně advokátů za provedení autorizované konverze dokumentů naleznete v příloze tohoto textu. Systém byl původně nastaven pro zaměstnance České pošty a kontaktních míst Czech Point, proto se v systému objevuje správní poplatek. Advokáti ovšem žádný správní poplatek nevybírají ani neplatí, naopak jejich služba může být v rámci ostatních právních služeb zdarma, nebo si advokát určí odměnu za provádění konverze dokumentů.
 

Mohu jako advokát využívat dalších možností systému Czech POINT (např. výpis z Katastru nemovitostí, výpis z Rejstříku trestů, výpis z Obchodního rejstříku apod.)?
Bohužel nikoliv, advokáti mají k dnešnímu dni zpřístupněnu pouze autorizovanou konverzi na žádost, což vyplývá ze zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, v platném znění.
 

Povinnosti advokáta

Advokát je při provádění konverze dokumentů povinen vést evidenci provedených konverzí.
Konkrétní údaje, které má taková evidence obsahovat stanoví § 26 zák. č. 300/2008 o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.

Povinnost advokáta tuto evidenci zasílat Komoře (usnesení představenstva ČAK ze dne 9.11.2010 – 1/2011 Věstníku) bylo zrušeno (usnesení představenstva ČAK ze dne 13.9.2011-3/2011 Věstníku). Advokát si proto evidenci pouze vede Komoře ji nezasílá.
 

Kam mohu volat v případě problémů?
V případě technických problémů je vám k dispozici uživatelská podpora CzP (helpdesk) na tel.: 222 13 13 13 (8:00 - 18:00) nebo e-mail: helpdesk@czechpoint.cz.

 

Máte-li zájem o certifikáty od společnosti První certifikační a.s., využijte pro vygenerování žádosti o kvalifikovaný a komerční certifikát – produkt TWINS – na čipovou kartu advokáta (lze použít nový průkaz advokáta – ID průkaz!) speciální URL adresu. Pro zaslání této URL adresy kontaktujte technickou podporu podpora@podpora.cak.cz, tel.:  226 806 406.

 

Návod na generování žádostí o kvalifikovaný a komerční certifikát (TWINS) První certifikační autorita a. s. pro uložení certifikátu na průkaz advokáta - ZDE.

 

Obnovu certifikátů od ICA uložených na kartě advokáta (platných na další rok) provedete pomocí odkazu:
https://s.ica.cz/cgi-bin/renewal/RenewalCertCAK.cgi

Postup:
• Na URL adrese je možné vygenerovat žádost o oba certifikáty (kvalifikovaný i komerční) v jednom kroku a uložit ji na čipovou kartu advokáta postupem uvedeným v příloze pro Internet Explorer (doporučení: zkopírovat odkaz do prohlížeče, nikoli jen kliknout).
• Tento postup je možný na PC/noteboocích pro operační systémy od Windows Vista výše (včetně WIN7).
• Dostavte se s žádostí na flash disku na veřejnou registrační autoritu I. CA (seznam viz www.ica.cz) a požádejte o vydání certifikátů na čipovou kartu.

 

 

Žádost o poskytnutí přístupu ke službám umožňujícím provádění autorizované konverze dokumentů , doc 69kB
Manuál - Konverze dokumentů z elektronické do listinné podoby (pro advokáty), pdf 613kB
Manuál - Konverze dokumentů z listinné do elektronické podoby (pro advokáty), pdf 698kB
Odměna advokáta za provedení autorizované konverze dokumentů, doc 30kB
Návod na generování žádostí o kvalifikovaný a komerční certifikát (TWINS) První certifikační autorita a. s. pro uložení certifikátu na průkaz advokáta, pdf 1885kB

Doporučujeme

Kde nás najdete

FOO

Česká advokátní komora - Kaňkův palác (hlavní budova)
Národní 16
110 00 Praha 1
tel.: +420 273 193 111
e-mail: sekr@cak.cz

FOO

Pobočka ČAK Brno - Kleinův palác
Nám. Svobody 84/15
602 00 Brno
tel.: +420 513 030 111
e-mail: sekr@cakbrno.cz