[bookmark: _GoBack]RTBF proti Belgii
Rozsudek z 29. března 2010
Dočasný zákaz vysílání informačního programu. Stěžovatel, veřejná radiová a televizní společnost, vyrobila vysílací program věnovaný soudním záležitostem nazvaný „Jménem zákona“, který byl vysílán pravidelně jednou za měsíc. V roce 2001 byl jeden díl tohoto pořadu věnován lékařským problémům a věnoval se příkladu žalob pacientů jednoho lékaře, jež byly citovány v tisku. Na žádost tohoto lékaře předseda soudu prvního stupně zakázal formou předběžného opatření pokračovat ve vysílání této části až do meritorního rozhodnutí o žalobě lékaře proti stěžovatelské společnosti. K datu rozsudku Soudu toto řízení bylo stále v běhu.
Podle názoru Soudu předběžné opatření bylo zásahem do práva společnosti na svobodu projevu, který však nebyl jasně vymezen ve vnitrostátním zákonodárství, ani za pomoci soudní výkladové praxe vnitrostátních soudů. Za této situace proto Soud došel k závěru, že došlo k porušení článku 10 Úmluvy, neboť zákonný podklad neodpovídal požadavkům kvality vnitrostátního práva.
